În anul școlar 2023-2024 s-au derulat trei proiecte eTwinning.
Proiectul international eTwinning
„GET TO KNOW MY COUNTRY THROUGH SPORTS”
Acest proiect are ca scop principal cunoașterea țărilor individuale prin sporturi tipice pentru acea țară. Obiectivul proiectului este de a afla ce sporturi sunt predominante în fiecare țară, de a lua la cunoștință de cei mai renumiți sportivi care reprezintă țara și de a afla dacă este posibil să cunoaștem țara prin sporturile care sunt dominante în acel teritoriu și pentru a-i face pe elevi să înțeleagă importanța activității fizice pentru o viață sănătoasă. Proiectul a început în martie și a durat 4 luni, până în iunie inclusiv, organizând activități legate de promovarea celebrilor noștri sportivi, iar rezultatele noastre așteptate sunt de a oferi elevilor abilitățile de a cunoaște și promova sportivi celebri din propria țară, dar și să cunoască valorile destinului altor țări, respectându-le. Cadre didactice implicate: Marinela Pantea (educație fizică și sport), Raluca Matei (informatică), Ileana Lăzărescu (limba engleză), Anne-Mary Sebeșan (limba engleză), alături de 33 de elevi din clasele a IX-a D, a X-a C, D, E, a XI-a D și a XII-a D.
Rezultate așteptate:
= cunoașterea sporturilor din țara dată,
= cunoașterea țării nu numai prin sport, ci și prin obiceiurile și tradițiile lor.
= crearea de relații și cooperare internațională între studenți din diferite țări.
= dezvoltarea abilităților digitale și a abilităților de lucru în echipă prin comunicare și colaborare online.
PRODUS FINAL AL PROIECTULUI (virtual exhibition)
https://www.emaze.com/@ALIRIOILT/get-to-know-my-country-through-sports
Proiectul S.T.A.R.T (Sciences, Technology, Arts, Research, Teamwork), profesor coordonator Mihaela Git
Proiectul eTwinning START și-a propus să conecteze elevii la viața reală prin studiul inter și transdisciplinar al științei, artei și tehnologiei. In cadrul acestuia, matematica este instrumentul de bază și legătura cu celelalte științe.Ea îi va ajuta pe elevi să gândească critic, să analizeze, să găsească soluții și să le aplice cu succes.
Prin acest proiect ne-am dorit să integrăm elevii într-o abordare de învățare creativă, modernă și eficientă în procesul de pregătire a acestora pentru cercetare și viață.
Armonia științelor a fost descoperită și evidențiată prin experimente captivante pentru elevi.
Într-o lume din ce în ce mai globalizată și digitalizată, educația trebuie să evolueze pentru a răspunde nevoilor complexe ale elevilor și pentru a-i pregăti pentru viitor. Proiectul promovează o abordare integrată și creativă a învățării, oferind elevilor oportunitatea de a-și dezvolta abilități esențiale și de a experimenta bucuria cunoașterii într-un context colaborativ.
Rezultatele efective – utile atât pentru elevi cît și pentru școală în general sunt e-carțile publicate, prezentările, expozițiile virtuale, filmele publicate pe site-ul proiectului https://startetwinning.wordpress.com/
Este un proiect care oferă o mare varietate de materiale – utilă atât elevilor, cât și profesorilor. Produsele finale sunt publicate și pe site; acestea pot fi folosite ca atare sau pot constitui surse de inspiratie pentru dezvoltarea, diversificarea lor.
Activitățile practice și creative din cadrul proiectului au oferit oportunități de învățare prin experiență directă. Elevii și-au consolidat cunoștințele prin aplicare practică și reflectare asupra procesului de creație și asupra rezultatelor obținute.
Diseminarea proiectului s-a realizat in două conferințe internaționale, pe Facebook, pe site-urile școlilor partenere, prin expozițiile din școli cât și prin articole publicate.
Mai multe: AICI
În cadrul proiectului participă 3 țări, cu 13 membri profesori și peste 100 de elevi. Din cadrul liceului nostru participă clasa a IV-a A și elevi de la clasa a III-a A, alături de doamnele profesor Ileana Lăzărescu, Marinela Pantea și doamna învățător Mioara Drăgoiu.
Proiectul eTwinning „Growing with Applied Mathematics Experiences (G.A.M.E.) a avut potențialul de a aduce inovarea în procesul educațional prin utilizarea matematicii aplicate într-un mod interactiv și interesant. Acest proiect a oferit elevilor oportunitatea de a experimenta și a aplica concepte matematice într-un context real, contribuind astfel la dezvoltarea abilităților lor matematice și a gândirii critice.
Prin intermediul activităților, elevii au învățat cum să utilizeze matematica în diverse contexte aplicative, ca: Statistica, Geometria și Trigonometria în viața reală, Simetria, Code week, Games.
Au participat 10 școli din 7 țări: Croația, Franța, Grecia, R. Moldova, Portugalia, România, Turcia. Din liceul nostru au participat 15 elevi, membri ai Clubului eTwinning „Jean Monnet”, din clasele 5-11. Profesor coordonator Mihaela Gîț.
Proiect cu participanți din 6 țări, cu vărstă cuprinsă între 6 și 11 ani. Participă clasa a IV-a A, alături de doamna profesor Marinela Pantea și doamna învățător Mioara Drăgoiu.
Prin proiectul nostru, vom arăta aspectele ușoare și distractive ale predării elementelor curriculare prin jocuri. Categoria de vârstă: 11-15 ani, iar reprezentanții României vor fi din cadrul Liceului Teoretic „Jean Monnet”, de la clasa a VII-a B, cu profesor coordonator și fondator proiect: Marinela Pantea. Țări participante: Turcia, România, Italia (7 profesori, 46 elevi), perioada: martie-iunie 2023
În acest proiect, elevii creează modele artistice, animații, cu ajutorul programului GeoGebra. Ei fac schimb de idei pentru proiecte mici și lucrează la produse comune, de exemplu: postere, expozitii, calendar, filme.
Grup țintă: elevi cu vârsta de 11-14 ani. Țări participante: Germania, R. Moldova, România, Polonia, Finlanda.
Prof. coordonator: Mihaela Gîț
Un produs final: expoziția virtuală