Călătorind prin matematică elevii au descoperit frumusețea și utilitatea matematicii în grafică, pictură, obiecte din viața reală sau natură. Ei au realizat desene în mod creativ, îmbinând proprietăți matematice, în special geometrice. Au scris povești matematice în colaborare, au creat și rezolvat probleme împreună, au realizat fișe de lucru, filme, etc. Au participat 17 școli, 283 de elevi, din care peste 130 din România. S-au obținut 13 certificate naționale de calitate.
Elevii au lucrat atat în echipe naționale, internaționale, cât și individual. O parte din proiect a fost realizată în timpul învățării online. Cu toate acestea, colaborarea dintre elevi, dintre profesori sau elevi-profesori a fost foarte bună. Au fost organizate periodic evenimente online în care elevii au fost delegați să prezinte, să demonstreze o parte din activitățile/produsele realizate în proiect și, desigur, să împărtășească impresii despre procesul de lucru. Abordarea diferită a învățării matematicii a sporit motivația elevilor și ca rezultat, aceasta a devenit mai atractivă pentru ei. Competențele secolului 21 au fost dezvoltate, elevii au devenit mai creativi, deschiși la idei noi și dornici să studieze matematica într-un mod plăcut.
Ca pedagogi, am urmărit dezvoltarea autonomiei elevilor și a ușurinței de a face față situațiilor care implică matematica în cariera școlară și în viața de zi cu zi; de asemenea am dorit dezvoltarea încrederii lor în propriile abilități și cunoștințe matematice pentru a-i deprinde să lucreze, fie prin cercetare individuală dar, mai ales, în echipă.
Produs final realizat de Liceul „Jean Monnet”, apreciat cu Premiul I la Concursul Național Made for Europe 2023.