Proiectul S.T.A.R.T. a optimizat procesul de învățare a matematicii prin integrarea tehnologiei și a instrumentelor digitale. Elevii au avut oportunitatea de a utiliza aplicații precum GeoGebra și platforme digitale ca Genially, Canva pentru a crea produse inovative, vizualizări grafice captivante, prezentări și jocuri interactive.
- Elevii din clasa a V-a au descoperit figurile geometrice în viața reală: arhitectură, pictură, natură. Au calculat măsuri de unghiuri, perimetre și arii. Elevii din clasa a VI-a au descoperit proprietăți ale figurilor geometrice, linii importante în triunghi, triunghiuri congruente, rapoarte și proporții în spiralele lui Fibonacci, în origami, în picturi, arhitectură, natură, dar și în cadrul simulărilor interactive desfășurate pe platforma PHET.
- Elevii din clasele 7-9 au exersat trigonometria aplicată în activitățile „Poligons in art”, „Points, lines, curves in arts”, în care au folosit proprietățile funcțiilor trigonometrice, Teorema sinusurilor, Teorema cosinusului.
- Toți elevii (din clasele 5-10) au creat și rezolvat probleme, în echipe internaționale, conform nivelului lor de cunoștințe, în activitățile „Fibonacci spirals in real life” și „Fractals calculations”. Maths and Art in problems”. De asemenea elevii au creat fișe de lucru în care au propus și rezolvat probleme pe tema Matematica și arta în origami și poligoane. Cu ocazia Zilei Pi, elevii au creat figurine din semicercuri sau sectoare de cerc și au învățat construcții pentru corpuri de rotație în GeoGebra, efectuând calcule pentru arii și volume. Au lucrat împreună în GeoGebra classroom pentru a rezolva un test cu probleme aplicative pe tema gradinilor.
- Elevii de liceu au folosit elemente de geometrie analitică pentru a afla ecuații ale dreptelor, au modelat diferite flori folosind graficele de funcții învățate (funcțiile: liniară, pătratică, exponențială, logaritmică, trigonometrice).
- Toți elevii au învățat sau au exersat (conform vârstei) diferite tipuri de grafice în Excel sau Canva, lucrând la tema de astronomie„Journey among the stars” sau experimentand mișcarea pe un plan înclinat, relația viteză-spațiu-timp, etc. Au fost discutate implicit teme de fizică, chimie, literatură, istorie, geografie, economie, desen.
Produsele finale: 12 eBooks, 3 prezentări Gennialy, o expoziție virtuală. Toate acestea le găsiți accesând site-ul proiectului: https://startetwinning.wordpress.com/