Un proiect pe termen lung – Școala de lideri Jean Monnet

Un proiect pe termen lung – Școala de lideri Jean Monnet

            Sâmbătă, 14 octombrie, au început sesiunile de formare în cadrul Școlii de Lideri Jean Monnet. Proiectul ce urmează să se desfășoare în perioada octombrie 2017 – mai 2018 este conceput, în prima sa fază, sub forma unor sesiuni de instruire unde sunt invitați specialiști în domeniile vizate și personalități marcante care ar putea avea rol de model în formarea tinerilor.

Tema primei sesiuni de instruire – Introducere în leadership – a fost abordată, în prima parte a zilei, de domnul Dan Negrescu, formator la Tineri pentru Educație și Societate (TES), iar după-amiaza de reprezentanții The John Maxwell Team România, domnii Alexandru Chiru și Cătălin Stoica.

Foto ȘLJM

În urma participării la Proiectul Școala de lideri Jean Monnet, domnul Cătălin Stoica de la The John Maxwell Team a acceptat să ne ofere un scurt interviu.

CEJM: Ce părere aveți despre proiectul nostru de a forma o elită a comunității școlare?

Cătălin Stoica: Este un proiect pe care eu mărturisesc că nu l-am mai regăsit în niciun alt liceu și îl consider mai mult decât binevenit pentru elevi. Toate laturile sale – leadership, comunicare, vorbit în public – presupun inteligență emoțională. Travis Bradberry, unul dintre cei mai respectați experți în acest domeniu, spune, în urma studiilor făcute, că abilitățile noastre emoționale sunt predictori de performanță mult mai buni decât abilitățile tehnice. Că abilitățile emoționale sunt responsabile pentru aproximativ 60% din succesul pe care îl putem avea în orice domeniu al vieții. Este foarte greu să ne punem în valoare toate informațiile acumulate din cărți, manuale sau de la profesori și mentori dacă, în interiorul nostru, emoțiile ne blochează, ne limitează, ne spun “mâine, tu nu poți, ceea ce știi nu e de ajuns…”.
Elita se pregătește continuu și din toate punctele de vedere pentru viață: atât emoțional (EQ), cât și academic (IQ). Jack Ma adaugă și LQ. “Q of Love.” Să ne pese cu adevărat de ceilalți.
Nu există om care să nu aibă nevoie de un leadership bun în activitatea sa de acasă, de la școală sau din mediul social. Pentru că asta înseamnă caracter. Și, după cum bine spune John Maxwell, “toate abilitățile tale profesionale te duc până la intrare. Înăuntru te ține doar caracterul.”

CEJM: Cum apreciați activitatea elevilor pe durata jocului de leadership?

Cătălin Stoica: Cu mâna pe inimă vă spun că elevii așezați sâmbătă la masa de Leadership Game au fost EXCEPȚIONALI! Mi-a făcut o imensă plăcere să le pun întrebări, să-i ascult, să-i ajut să se descopere și să se conecteze între ei! Au fost atât de profunzi, de implicați, încât aș relua oricând jocul cu ei pentru a trece împreună la un nou nivel al dezvoltării personale.
Și-au dovedit că au toate resursele necesare pentru rezultatele la care visează. E nevoie doar să-și amintească asta în fiecare zi și să acționeze cu ceea ce au. Căci acțiunea e diferența care face diferența.

CEJM: Vă mulțumim.

 

No comments yet

Comments are closed