Blog

Anunț

Profesorii care nu au incasat bani in urma unor hotarari judecatoresti sunt rugati sa sune la 021.230.14.01/021.230.50.78. Vor beneficia de aceste recalculari cf. Legii 85/2016, dar trebuie sa faca o cerere.

După două săptămâni…

„Viaţa ta nu se îmbunătăţeşte cu noroc, ci cu schimbări.” (Jim Rohn).

Acesta e citatul meu preferat din planner-ul pe care îl ţin cu sfinţenie şi despre a cărui utilitate vă scriam încă din primul articol. Să fie oare coincidenţa, sincronicitatea sau altă forţă controversată elementul de legătură dintre viaţa noastră şi câteva cuvinte aşternute cu înţelepciune pe o foaie, anterior sau contemporan existenţei noastre? Poate că da!

img_20160903_144010

Libertatea stă în capacitatea de a face schimbări!

Pentru mine, începutul e, în sine, ceva nou, sintagma „Un nou început!” fiind mai degrabă o posibilă exclamaţie, în cazul în care producătorii unui serial schimbă formatul introducerii sau o editură alege să schimbe prefaţa unei cărţi, având, în cele din urmă, un nou mod de a începe. Eu nu am configurat acest mod, îmi place să încep la fel de fiecare dată: plin de entuziasm şi încredere.

Având esenţa unor „pilule motivaţionale” sau nu, experienţele inedite din viaţa fiecăruia pot constitui subiectul unor poveşti, care să fie catalogate drept uluitoare, cel puţin de cei care fac parte din cercurile restrânse ale subiecţilor în cauză, manifestând, desigur, o doză de subiectivism. În plan contrar, un obiectivism exagerat ar trece orice experienţă drept insignifiantă şi poate lipsită de sens, iraţională, inexplicabilă, nebunească. Aşa cum sugerează două dintre cele mai recente experienţe culturale pe care le-am avut, „Arta de a gândi limpede”, cartea elveţianului Rolf Dobelli şi filmul „Sully: Miracolul de pe râul Hudson”, în regia lui Clint Eastwood, în fiecare proces decizional intervine factorul uman. Această reţea de computere, fixată pe un soclu biped, procesează atâtea variaţii de date, încât numai o îmbinare armonioasă între exactitatea matematicii, profunzimea biologiei, sinceritatea istoriei, frumuseţea artelor, complexitatea psihologiei şi integritatea actului cunoaşterii, per ansamblu, o poate duce la apogeul evoluţiei pe care şi-l însuşeşte cu atâta mândrie. Prin „reţea de computere bipedă” fac referire la omul aflat în plin proces de actualizare a sinelui, prezent, ancorat într-un reper cartezian, dar nelipsit de empatie, iubire şi demnitate.

Punând titlul „După două săptămâni…” în legătură cu conţinutul cvasi-filosofic de până acum, fac referire la faptul că schimbarea pe care am făcut-o în primul trimestru al lunii septembrie a fost una inspirată, care, la acest moment, după ce au fost depăşite şi situaţiile-criză impuse, confirmă că citatul din incipit este valabil pentru felul în care mi-am organizat până acum viaţa. Faptul că am devenit elev al Liceului Teoretic „Jean Monnet” a fost interpretat de victimele dezinformării, bazate pe stereotipurile prezente în media, drept un regres, o aliniere într-un rând de „fiţoşi”, neconform statutului şi personalităţii mele. Puţine la număr aceste victime, dar un exemplu pur al efectului devastator pe care informaţia negativă, propagată în media, o are asupra celor ce cred, dar nu cercetează. Pentru mine a fost scandalos să văd jurnalişti care în prima zi de şcoală întreabă elevii câţi bani cheltuie pe haine, de parcă nu s-ar afla în perimetrul unei instituţii şcolare, ci mai degrabă la un târg de îmbrăcăminte. De ce nu întreabă aceste persoane despre olimpicii de la Monnet, despre bine-meritatul titlu de „Şcoală Europeană”, despre baza materială şi despre condiţiile de studiu oferite elevilor? Cred că se tem de răspunsurile pe care o echipă de management competentă le-ar putea oferi, prin a căror elocvenţă şi seriozitate ar periclita succesul unui jenant articol tabloid, pe care nu s-au plictisit să-l repete în ultimii ani.

Spun cu mândrie că mediul şcolar în care sunt acum îmi satisface cerinţele educaţionale pe deplin şi pun asta atât pe seama profesorilor foarte bine pregătiţi pe care i-am cunoscut, unii dintre ei reuşind să mă uimească de-a dreptul prin priceperea şi dăruirea de care dau dovadă, cât şi pe noua specializare. Nu am plecat de la matematică – informatică de frica probei de bacalaureat la matematică, ci mai degrabă de dragul istoriei pe care am neglijat-o şi fără de care pregătirea mea pentru studiile universitare ar fi incompletă, a fost o reprofilare conformă aspiraţiilor mele şi, care, sper eu, va avea un ecou în ceea ce priveşte devenirea mea ulterioară, ştiinţele umaniste venind în completarea celor exacte prin corespondenţe şi conexiuni, care vor fi imperios necesare consolidării culturii mele generale.

În final, vă îndemn să faceţi ceea ce simţiţi, chiar dacă acest lucru presupune sacrificii şi schimbări importante pe care să le marcaţi ca obiective îndeplinite ale unui plan măreţ! Celor pe care i-am numit „victime”, le doresc acces la multă informaţie de calitate şi răbdarea de a cerceta înainte de a oferi sfaturi sau construi şabloane, iar jurnaliştilor cu pricina, reconsolidarea noţiunii „etica”. A nu se înţelege că nu sunt conştient de libertatea de exprimare sau că nu cunosc protecţiile şi limitările legale ale acestui drept, dar cultivarea stereotipurilor şi devalorizarea imaginii unei şcoli nu sunt conforme principiilor mele!

img_20160916_080020  Emblema Liceului Teoretic “Jean Monnet” Bucureşti

Preluat din:  https://blogulcumiere.wordpress.com/2016/09/23/dupa-doua-saptamani/

Calendarul organizării și desfășurării alegerilor reprezentatului elevilor în Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic Jean Monnet

1)   DEPUNEREA DOSARELOR

Data: 22-23 septembrie 2016

Condiții:

  • elevul trebuie să aibă, la data alegerilor, vârsta de 18 ani împliniți;
  • elevul să nu aibă rude până la gradul 4 desemnate ca membri în Consiliul de Administrație al liceului;
  • elevul să nu fi primit sancțiuni disciplinare în ultimii 3 ani școlari.

Dosarul trebuie să conțină următoare documente:

a)     scrisoare de intenție;

b)    copia cărții de identitate;

c)     declarație pe propria răspundere a candidatului că nu se afla în situație de incompatibilitate prevăzute mai sus.

 

2)   VALIDAREA DOSARELOR

Data: 24 septembrie

3)   CAMPANIA DE PROMOVARE A CANDIDAȚILOR

Data: 26-30 septembrie

4)   ALEGERI

Data: 3 octombrie

MEMBRII COMISIEI PENTRU ORGANIZAREA ALEGERILOR:

Stan Rosse – PREȘEDINTE (XIIA)

Șerban Mihnea – MEMBRU (XIIB)

Vișan Manuela – MEMBRU (XIC)

Păun Ana – SECRETAR (XIIA)

CADRU DIDACTIC CARE SPRIJINĂ ACTIVITATEA COMISIEI:

LIDIA GUȚU – consilier educativ

Artiom Radu – elev de excepție al liceului nostru

România și Liceul Teoretic Jean Monnet din București înscriu încă un nume pe lista performanțelor: Artiom Radu – cls. a XII-a A, medalie de argint la Olimpiada Internațională de Geografie de la Beijing.
Felicitări unui elev de excepție și profesorilor care l-au pregatit!

Publicăm interviul acordat ziarului Evenimentul zilei:

Povestește-mi puțin despre experiența la Olimpiada Internaționala. Cum ți s-a părut la Beijing și care sunt diferențele (tip subiecte, organizare concurs, dacă ai interacționat cu ceilalți elevi străini) ale sistemului de educație pe care îl practică alții?

Participarea la olimpiadă internațională de geografie presupune o dublă responsabilitate. Pe de o parte, îmi reprezint  țara, iar  pe de alta, am în spate precedentul altor generații de olimpici internaționali la această materie. Anume acest sentiment al dublei răspunderii a făcut din experiența de la Beijing, în primul rând, una a  efortului și a concentrării. Oricât de frumoase ar fi fost excursiile dintre probele concursului sau oricât de mare ar fi fost Piața Tiananmen (pe care am vizitat-o după proba scrisă), tot mai mare era atenția și gândul legat de probele care urmau și de veștile pe care urma să le ducem acasă.

În ceea ce privește abordarea subiectelor, aceasta s-a dovedit a fi alta decât cea cu care eram obișnuiți de la orele noastre de geografie sau de la însăși olimpiada de acasă. Atât la proba teoretică, cât și la aplicația pe teren, s-a pus accent pe aspectele practice ale geografiei, aspecte despre care, la o adică, ai putea să vorbești și la o discuție amicală. Cum am face din cartierul în care locuim unul sustanebil? De ce recoltarea unui anumit tip de energie regenerabilă e mai fezabilă într-o anumită porțiune a Terrei decât în alta?  De ce o rută maritimă preferă un traseu în detrimentul altuia? Întrebări aparent simple, dar care necesitau abilități de sinteză, de analiză, de cartografiere. Proba de pe teren servește drept model altei diferențe de abordare.  Acolo, participantul (și numai el) este cel care observă, analizează, trage concluzii, vine cu soluții și le transpune pe hartă. La o oră după excursia pe  teren, nu ni s-a dat decât  foaia de examen cu un spațiu gol, o scară și câteva coordonate spațiale. Harta, cu tot ce presupune ea, urma să o facem noi.

Aș crede că aceste două aspecte – abordarea practică (altfel spus, cu o aplicabilitate imediată în realitatea apropiată  tânărului) și accentul pe contribuția individuală și unică a participantului – sunt esențiale . Probabil țări în care, în școală,  există filiere cu specializări în domeniu sau cu patru-cinci ore de geografie pe săptămână, au timpul să dezvolte și aceste aspecte ale studiului geografic.

                Cât te-ai pregătit pentru Olimpiadă? Ai avut un program anume dupa care ai învățat?

Pregătirea propriu-zisă a început după Olimpiada Națională de Geografie (ONG) de la Sibiu din aprilie, unde am trecut de proba de baraj. Luna iulie și prima parte a lunii august au fost cele mai intense. În ceea ce privește programul, tot timpul încerc să-mi stabilesc unul. Divizez un volum mare de informații în părți mai mici și le iau pe rând, zi de zi. Un program îți dă consecvență.

                La ce vei susține Bacul? Ai emoții?

Nu am emoții și  – trebuie să mărturisec – nici nu cred că am să am prea multe. Unii dintre noi au avut sau urmează să aibă provocări mult mai mari decât un examen care, până la urmă, nu e decât o certificare a efortului din patru ani de liceu. Probabil am să aleg logica pentru bacalaureat. E o materie care îți organizeză mintea și mi-ar plăcea să revin la ea, măcar atât cât ar însemna pregătirea pentru Bac

                Liceul tau de proveniență, Jean Monnet, a fost un subiect de presă discutat pe larg. Se poate face și performanță. Povesteșe-mi puțin despre asta.

Aș îndrăzni să spun că, dacă presa ar aborda alte aspecte (decât cele câteva, popularizate aproape ostentativ și cu rea-voință) legate de Liceul Jean Monnet, ar exista o altă impesie generală despre liceu. Performanță s-a făcut tot timpul (cu medaliați cu bronz la naționala de matematică în 2007, cu olimpici internaționali la latină în 2000, cu promovabilitate 100% în 2015), doar că nu se vorbește despre ea. Este un liceu care încurajează performanța, fie ea academică, artistică sau sportivă. Mai mult, este un liceu în care elevii se implică și pot ei înșiși să lanseze proiecte și să le gestioneze (vedeți campaniile de caritate din ultimii ani, proiectul Clubul European din liceu, Festivalul de teatru pentru elevi ajuns la a XVIII-a ediție, Simpozionul Internațional transdisciplinar).

                Cât contează susținerea părinților?

Susținerea părinților este esențială. Oricât de independent  m-aș fi vrut, (dovadă fiind faptul că am hotărât să vin sigur la liceu, la București), părinții mi-au fost alături de fiecare dată, mi-au dat răgazurile de care am avut nevoie și au avut ei înșiși grijă să mai iau și eu câte un răgaz. 

                Cui trebuie să mulțumești pentru reușită?

În primul rând, doamnei profesoare care de trei ani încoace (trei ani de participări și victorii la olimpiada națională) a avut grijă să mențină vie dorința mea de performanță. Or încă de la primul test de geografie dintr-a IX-a, dna Silvia Ghioca m-a încurajat și m-a susținut întru totul. Așa încât acum  nu pot să mă gândesc la liceu fără pregătirile pe care le aveam înainte de olimpiade, la toate materiale pe care le-am lucrat și la atitudinea dumneaei binevoitoare și încurajatoare.  În al doilea rând, sunt recunoscător profesorilor și conducerii liceului.

Iar dacă ar fi să mă refer la ultimile câteva luni, recunoștința mea se îndreată către domnii profesori Mihaela Fiscutean și Dorin Fiscutean de la CN Național, Iași. Ne-au însoțit la Beijing, ne-au devenit prieteni și, mai ales, ne-au ajutat să ne adaptăm cunoștinețele și abilitățile pe care le aveam la exigențele acestei olimpiade și să dobândim altele noi.

                Cum a fost sentimental când ai fost anunțat pe podium?

A fost un moment de bucurie, cu certitudine. Într-o anumită măsură, îmi atinsesem scopul, nu? Totuși nu cred că a fost  și un moment de mulțumire de sine. Într-adevăr, aș fi trist să cred că am fost mulțumit de mine însumi atunci sau că sunt acum. Când podiumul devine un motiv de automulțumire, acesta nu-și mai are rostul.

                Este prima participare într-o olimpiadă?

Într-o olimpiadă internațională, da. Am participat la Olimpiada Națională de Geografie în fiecare clasă de liceu (premiul doi într-a IX-a, premiul întâi într-a X-a, mențiune specială într-a XI-a). Pe lângă geografie, m-am mai calificat la naționala de la română (într-a IX-a și a XI-a), de la istorie (într-a IX-a) și am luat premiul I și la engleză (într-a X-a).

                Care este materia ta preferată?

Îmi plac foarte mult limbile străine. Mă pasionează limba și cultura engleză. Și limbile neolatine îmi plac, mai ales că, studiind latina, pot să identific și să înțeleg legăturile și diferitele evoluții ale limbilor contemporane. Cu permisiunea dvs., aș combina istoria și geografia și aș face o singură materie ca să vă spun că este preferata numărul unu. Mi se par legate indisolubil (chiar și partea de geologie sau climatologie are implicații istorice) și e păcat că de cele mai multe ori sunt tratate în mod separat și anacronic.

                 Ce te motiveaza să fii performant?

Certitudinea că succesul și împlinirea nu se obțin decât prin muncă onestă și asiduă. Certitudinea că, dacă mi-am asumat o responsabilitate (fie că e reprezentarea țării la un concurs internațional sau susținerea unei evaluări standard), e de datoria mea să fac tot ce pot și cât de bine pot ca să o duc până la capăt. Performanța, alt nume pentru focalizarea la extreme asupra un scop e o datorie de conștiință pentru mine.

                Dincolo de performanța propriu-zisă, în ce altfe feluri te-a marcat participarea la olimpiade? Ai vrea să mai adaugi ceva legat de experința ta ?

O mare bucurie a olimpiadei a fost să cunosc oameni care împărtășesc aceleași pasiuni și care mi-au devenit prieteni. Mă gândesc la Omar Hamod și Victor Vescu, medaliați cu aur și respectiv argint la Olimpiada Balcanică de Geografie, mă gândesc la Sabina Calisevici, care a venit cu aur de la Beijing. Și apoi, dacă mă gândesc bine, tot lotul Bucureștiului la Olimpiada Națională de Geografie e un mare grup de prieteni. Comunicăm des, ne revedem des și ne place să petrecem timpul împeună. Chiar în zilele următoare o parte dintre noi urmează să mergem la munte. Să vedeți cum facem trasee și aplicații practice și acolo….  

 

 

Premii la Concursul Național InfoEducație

Premii  la Concursul National InfoEducatie
Premiul I   -  Sas Luca la sect. Utilitar
Mentiuni   – Daineanu Flaviu – la Utilitar
                      – Serban Mihnea – la Media
Adica din 2 premii I si 3 mentiuni ale Bucurestiului, Jean Monnet a luat mai mult de jumatate.
Prof. Rozalia Ionescu

Competiția Națională Școala Europeană

Liceul Teoretic Jean Monnet a câștigat pentru a doua oară Competiția Națională Școala Europeană.

Powered by emaze

Anunţ angajari

  • Liceul Teoretic Jean Monnet, cu sediul in Str. Jean Monnet,nr 2, organizează concurs pentru ocuparea  unui post de secretar.

Condiţiile generale de inscriere şi participare la concurs

  • Liceul Teoretic Jean Monnet, cu sediul in Str. Jean Monnet,nr 2, organizează concurs pentru ocuparea a 3  posturi vacante de personal nedidactic -ingrijitor.

Condiţiile generale de inscriere şi participare la concurs

Concursul “Sanitarii Pricepuți”

IMG_6378

 

  • Pe data de 27.05.2016, echipajul alcatuit din: Daria Gheorghe, Roiu Bianca, Raducu Andrei, Stan Ramona, Podolan Ivona si Neagu Lavinia, a participat la concursul “Sanitarii Priceputi” organizat de Crucea Rosie, filiala sectorului 1.
  • Acestia au primit premiul 2.

CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAȚIE ‘’BISERICA ȘI ȘCOALA DIN SUFLETUL MEU’’

concurs

CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAȚIE ‘’BISERICA ȘI ȘCOALA DIN SUFLETUL MEU’’ ORGANIZAT DE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE (TEMEI NR. 8319/03.11.2015) IN PARTENERIAT CU M.E.N.C., IN PERIOADA 15.12.2015 – 21.05.2016

  

PREMIUL II: ELEVII LICEULUI TEORETIC ‘’JEAN MONNET’’

COORDONATORI: PROF. PTR. INV. PRIMAR, VIDU ALEXANDRA SI PROF. TALABA ANA

ELEVI DIN CLASELE A II-A C SI A IX-A E: DINU RAISA, COJOCARU VLAD, STEFANESCU ANDREI, GAVRILA MAYA, POENARU TEODORA, MARIN CAROLINA, CIUCIU EDUARD, KARATAS EBRU, POPA TEODORA, SPIRIDON ANA-MARIA, SPIRIDON BIANCA, ENE ANA-MARIA, DIACONU ALEXANDRU, PETRESCU PATRICIA

concurs

PREMIEREA ELEVILOR A AVUT LOC DUMINICA 22.05.2016, LA BISERICA ‘’NASTEREA MAICII DOMNULUI’’, CALEA DOROBANTILOR, BUCURESTI, SECTORUL 1.

Mathematiques sans Frontieres – Juniors 2016

Au participat clasele : 5A, 6A,B, C, 7A, B, 8A. B.

CLASELE a V-a A și a VIII-a A  au obținut Premiul Special