Blog

ANUNŢ

FESTIVALUL DE TEATRU “JEAN MONNET”

ediţia a III-a municipală

CATEDRA DE LIMBA SI LITERATURA ROMANA A LICEULUI “JEAN MONNET” ANUNŢĂ DEBUTUL PROIECTULUI “FESTIVALUL DE TEATRU PENTRU ELEVI JEAN MONNET”.

CĂUTAM OAMENI CU IDEI, SOLUŢII ŞI PARTENERIATE PENTRU A ASIGURA ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA PROIECTULUI ÎN CELE MAI BUNE CONDIŢII!!!

 

Date contact:  diana_raducan@yahoo.com

                                 emiliats@hotmail.ro

Let’s do it – Romania 2011

24 septembrie este ziua in care elevii liceului nostru s-au mobilizat din nou pentru a da o mână de ajutor la curăţarea spaţiilor naturale verzi din jurul capitalei.

La acţiune a participat un grup de 65 de elevi din clasele a VII-a B, a VIII-a B, a IX-D, E, a X-a D, a XI-a D, C şi a XII-a C, E, însoţiţi de profesorii : Mona Palada, Mihaela Ursu, Raluca Matei, Laura Ungureanu, Simona Tanase  şi Ana Draghia .

AFTER SCHOOL “JEAN MONNET”

Începând cu 1 octombrie 2011 va funcţiona în liceul nostru  AFTER SCHOOL  “JEAN MONNET”.

Detalii la conducerea liceului.

INTERNATIONAL MATHEMATICS “ARHIMEDE” CONTEST

În perioada 16-19 iunie 2011 s-a desfăşurat la Liceul “Nichita Stănescu” din Bucureşti Concursul Internaţional de Matematică “Arhimede”. La clasa a II-a au participat 87 de elevi. Din liceul nostru, eleva Sonia Popazov a avut o prestaţie excelentă, obţinând PREMIUL I şi MEDALIA DE AUR

FELICITĂRI ŞI MULT SUCCES ÎN CONTINUARE!

La classe Xe C-lauréate du concours Blog 2011

Le blog de la classe Xe C a été sélectionné grâce aux votes des internautes et il est donc lauréat du concours, pour la catégorie des 15-18 ans. Les élèves ont reçu les félicitations de l’organisateur pour l’originalité et pour la qualité du blog.

Le concours de blog est organisé chaque année par la FIPF, conjointement avec le Webpédagogique et s’adresse aux classes de français du monde entier pour les élèves âgés entre 9 et 18 ans (2 catégories : 9-14 ans / 15-18 ans).

Cette année, la thématique “Partage et solidarité” a mis à l’honneur les 10 mots de  l’opération “Dis-moi dix mots qui nous relient” organisée par la DGLFLF : “accueillant, agapes, avec, chœur, complice, cordée, fil, harmonieusement, main, réseauter”. Dans le cadre d’une “Journée Slam” organisée le 19 mars 2011,  les élèves ont également été invités à rédiger un slam sur la thématique du concours en utilisant un ou plusieurs des dix mots à l’honneur cette année.

Des cadeaux offerts par les partenaires du concours (Clé international, Le français dans le monde, Hachette, PUG, TV5Monde) seront envoyés aux classes lauréates.

Voir aussi tous les blogs lauréats sur le site de FIPF sur le lien: http://fipf.org/actualite/les-laureats-du-concours-blog-2011

 

Despre spiritul olimpic

Cu totii stim ca genialii greci ai Antichitatii au creat cultul olimpiadelor, dainuitor in timp si spatiu, astazi, dupa nenumarati ani, gasindu-si inca expresia, in  competitii sportive de mare anvergura, devenite o traditie globala.  Cum insa rezistenta fizica s-a cerut  intotdeauna comparata si demonstrata, asemenea si cea mentala antrenata si recunoscuta. Asa se nasc olimpiadele scolare, care se desfasoara dupa cel mai simplu si natural principiu al  competitiei :  castiga doar cel mai bun. In numele acestui dicton universal s-a organizat  anul acesta, Olimpiada de Istorie. Motiv temeinic pentru iubitorii de istorie ai liceului nostru, olimpiada si-a deschis “portile” in lunile decembrie – ianuarie, cand un micut lot al Monnet-ului a inceput sa viseze la calificarea nationala si sa se pregateasca in consecinta.

           Dupa celebra expresie crengiana, am sa marturisesc ca, nu stiu altii cum sunt prin liceele capitalei si ale tarii, dar cand vine vorba de al nostru, Olimpiada de Istorie are o frumusete aparte, care reiese dintr-o particularitate a liceului :  legatura dintre elevi si profesorul de istorie. Trebuie sa il aduc asadar in discutie, pe unul dintre profesorii nostri de istorie din liceu, Bogdan Stoica care prin multa sa munca reueste sa ii mobilizeze pe cei tineri pentru competitie. Cand pomenesc de acea multa munca,  ma refer si  la efortul pe care il depune pentru  a crea legatura deosebita cu elevii  pe care deseori ii numeste parinteste “ai mei” .

        Efortul domnului profesor nu se opreste aici, deoarece,  pe langa caldura sufleteasca si increderea pe care o ofera elevilor sai, astfel incat acestia sa isi doreasca sa  poata intelege istoria si sa o studieze aprofundat, Bogdan Stoica este in mod real, suportul moral al olimpicilor care se confrunta constant cu prejudecatile legate de liceul Jean Monnet. Adevarate sau nu, toate aceste impresii exterioare consolideaza insa  si mai tare legatura  dintre noi si profesorul nostru, cu care devenim mai curand o echipa, mai ales la etapa nationala, unde este alaturi de noi in calitate de profesor insotitor al lotului Bucurestiului.

        Datorita  aceastei increderi si a sprijinului neconditionat,  alcatuit din elevi de liceu dar si de gimnaziu, micutul nostru lot a reusit si anul acesta  sa intre  repede in spiritul olimpic. Impreuna am confirmat   inca odata preocuparea liceului nostru  fata de educatia de calitate si fata de intretinerea acestia, obtinand la etapele locale note bune si foarte bune si chiar performanta unui zece curat.  Din nefericire, de unii a trebuit sa ne despartim la etapa municipala unde concursul si-a urmat cursul firesc, selectionandu-i doar pe cei mai buni. Cum succesul depinde si de noroc cateodata, nu toti elevii foarte bine pregatiti ai liceului nostru au reusit sa se numere printre asa-zisii castigatori. Din aceasta perspectiva,  tin sa mentionez numele colegei mele Bianca Moiceanu, care desi anul acesta nu s-a calificat la etapa nationala, a ramas unul din pilonii importanti ai lotului Bucurestiului, reusind in urma cu doi ani  chiar  sa obtina o mentiune la faza nationala, relevanta pentru forta de munca si cunostintele sale vaste.

     Insa elevii liceului nostru nu s-au lasat nici anul acesta mai prejos si au obtinut calificarea la etapa nationala prin intermediul a trei eleve de liceu si gimnaziu. Recunoscatoare pentru faptul ca am reusit, doi ani consecutivi sa trec pe tara , m-am bucurat foarte mult sa fac echipa de data aceasta cu Maria Dumitrascu, boboaca, eleva a clasei a IX-a B si Georgia Dascalu, eleva in clasa a VIII-a B.

    Desfasurata pe perioada a cinci zile din vacanta de Paste, Olimpiada de Istorie, etapa nationala, s-a tinut in judetul Alba-Iulia si in orasul cu acelasi nume. Lotul Municipiului Bucuresti a fost alcatuit din 22 de participanti, elevi  ai unui numar mare de licee si scoli generale as zice, celebre pentru participarile lor la olimpiade, incepand de la Colegiul Matei Basarab pana la prestigioasele Colegii Nationale, Gh. Lazar si Sfantul Sava, despre care tin sa mentionez din principiul competitiei, ca am fost la egalitate din punct de vedere al participantilor la faza finala. Gratie bunavointei conducerii liceului Jean Monnet, eu si celelalte colege, ne-am bucurat de un suport financiar ce a acoperit transportul dar si de o suma de bani pentru diversele cheltuieli de pe perioada sederii la Alba.

    Lasand la o parte conditiile proaste ( cazare si mancare) cu care ne-am obisnuit sa ne trateze mai marii tarii ( si nu doar ei ), Olimpiada, la etapa sa nationala este deopotriva prilejul intreceriii celor mai buni dintre cei buni, dar si cel al socializarii si probabil in mod incredibil pentru ceilalti,  prilej de  distractie. Desi in primele zile, tensiunea si emotiile au atins cote maxime, participantii au  avut ragazul sa se odihneasca in placute calatorii prin imprejurimilie orasului dar si in interiorul sau, sa se antreneze in discutii interesante ale domeniului, seara, chiar in camera de camin si sa se bucure de o mica petrecere  organizata in seara de dinaintea plecarii pentru toate loturile participante.

    Dar bineinteles ca etapa nationala presupune mai mult decat atat. In primul rand fortarea limitelor la maxim, in speranta obtinerii unor rezultate cat mai bune care sa incununeze o munca de peste jumatate de an. Cu totii am  plecat de acasa increzatori, de cele mai multe ori optimisti, incercand ca si la competitiile sportive sa  ne mentinem moralul sus.  Ca in fiecare an, momentul aflarii rezultatelor a starnit un mozaic de stari peste multimea de elevi, care a incercat dupa caz, sa se consoleze cu gandul unei a doua sanse sau sa ii sune cat mai repede pe cei dragi pentru a le da cu o bucurie care trebuie sa fie foarte electrizanta si profunda, vestea rezultatelor obtinute. In cunostinta de cauza inteleg insa ca atat cei ce obtin rezultate foarte bune dar si cei care primesc doar diploma de participare, ajung acasa mult mai bogati spiritual si stiintific decat au plecat. Si o pot confirma cu certitudine deoarece, desi nu am reusit  sa aduc niciun premiu la Bucuresti in cei doi de participare, am simtit cu adevarat ca experienta olimpiadelor este una din cele mai frumoase amintiri  pe care le-am dobandit pana acum. Prieteniile legate, cunostintele desoebite capatate, calatoriile, increderea si prietenia unui profesor unic, dar si dezamagirile, obstacolele, munca anevoioasa ma determina sa ii indrum si pe ceilalti catre drumul participarii la olimpiade, care, pentru  ca se organizeaza doar pe perioada anilor de liceu, devin si mai pretioase. 

    Am convingerea ca cei care stiu ce inseamna sacrificiile, munca intensa, speranta continua, dar si cei care stiu sa piarda si sa inteleaga spiritul olimpic, cu nimic diferit de cel sportiv, asa cum mentionam si la inceput, toti acestia, au avut curajul sa participe la concursuri de o asemenea anvergura sau daca n-au facut-o, se gandesc sa o faca pentru ca pur si simplu, merita.

Foarte bine pregatite, puternice si ambitioase, colegele noastre de liceu, au obtinut rezultate bune si la etapa nationala, Georgia aducand in palmaresul liceului o mentiune, dobandita cu multe compromisuri si munca.

Pentru a va destainuii chiar ele din impresiile si concluziile ulterioare participarii la olimpiada de istorie , le-am luat un scurt interviu, foarte interesant .

1.  Ce v-a determinat sa participati la Olimpiada de Istorie?

 M: Dorinta de a participa la olimpiada a fost determinata atat de pasiunea mea fata de istorie, cat si de indrumarea Dl. profesor Bogdan Stoica.

G: Pentru mine, participarea la Olimpiada de Istorie a fost influentata in primul rand de faptul ca in acest an l-am avut  profesor pe domnul Bogdan Stoica, care, prin modul sau de predare a reusit sa capteze atentia tuturor colegilor la aceasta materie.

 2. Dupa calificarea la etapa nationala , ce asteptari aveati pentru “marea finala”?

M: Asteptarile nu erau foarte mari, deoarece eram constienta de cat de mare este concurenta.

G: Dupa ce am aflat rezultatul de la faza pe municipiu am fost foarte entuziasmata si am inceput sa am asteptari destul de mari de la mine. Asteptarile au fost constructive, deoarece mi-au dat incredere in propria persoana si m-au motivat sa invat. 

3. Cum v-ati simtit la Alba Iulia?

M: Atmosfera a fost placuta,iar persoanele din lot au facut ca aceasta experienta sa fie una memorabila.

G: La Alba Iulia m-am simtit destul de bine, mai ales ca le-am avut alaturi pe colegele mele de liceu, Alexandra Petrescu si Maria Dumitrascu, care mi-au ridicat moralul si m-au ajutat sa trec peste emotii.

4. Ce s-a schimbat dupa participarea la olimpiada?

M: Nimic notabil.Poate doar faptul ca intre mine si celelalte reprezentante ale liceului, s-a consolidat o relatie de prietenie.

G: Cand m-am intors acasa, am realizat ca participarea la olimpiada m-a facut mai increzatoare in propria persoana si mi-a deschis orizontul catre idealuri mai inalte.

5. Ce sfat le dati celor care intentioneaza sa participe la olimpiade?

M: Ii sfatuiesc sa se apuce din timp de invatat, si sa se pregateasca atat pentru succes cat si pentru esec.

G: Ii sfatuiesc sa se apuce devreme de invatat, sa-si faca un plan de studiu si sa se pregateasca psihic pentru orice fel de rezultat.

Iar, pentru ca tabolul  acestei mici retete despre spiritul olimpic sa fie intregit, am alcatuit un interviu si pentru proful de istorie, multumindu-i cu acesta ocazie pentru atitudinea binevoitoare. Desi initial, intentionam sa public doar o parte din interviu, nu m-am putut abtine sa nu il public in mod integral, deoarece fiecare raspuns pe care mi l-a dat cu o repeziciune si o inteligenta spontana caracterizante m-au facut chiar si pe mine, dupa doi ani de pregatiri aproape zilnice, sa imi dau seama ca inca mai pot descoperi lucruri interesante si foarte utile de la “antrenorul” meu . De aceea, fiecare intrebare merita citita, fiecare raspuns meditat.

      1. In opinia dvs., ce calitati/aptitudini il fac pe un elev compatibil cu un concurs de genul olimpiadelor. Altfel spus, ce au in comun participantii la olimpiade?

 B. Stoica: Ambitie, dorinta de a se autodepasi, capacitatea de a muncii, concentrare si autocontrol.

       2. Ce inseamna Olimpiada de Istorie pentru dvs?

 B. Stoica: Nimic…Totul.

       3. Ce indatoriri presupune rolul de profesor insotitor al unui lot olimpic?

 B. Stoica: Sa mentina o stare de spirit potrivita pentru un concurs de o asemenea anvergura. Sa vegheze asupra securitatii lotului.

      4. Cum vi s-a parut olimpiada de anul acesta, incomparatie cu celelate, tinand cont de lot, note, atmosfera si conditii.

B. Stoica : Lotul a fost parca mai unit, atmosfera a fost ok. Notele si conditiile au fost mai proaste.

      5. In ceea ce va priveste, ce ati modifica la modul actual de organizare al olimpiadelor.

 B. Stoica : As face ca evaluarea sa fie mult mai transparenta, in asa fel incat , fiecare participant sa poata observa ce a gresit , pentru a se corecta pe viitor.

      6. Ce v-a determinat sa insotiti atatia ani lotul Bucurestiului la etapa nationala a olimpiadei?

 B. Stoica: Dorinta de a fi aproape de proprii mei elevi, dar si curiozitatea, dorinta de a cunoaste noi locuri, noi colegi, noi elevi pasionati de istorie.

      7. Eu ma numar printre elevii pregatiti de dvs. si cunosc bine atasamentul dvs. fata de olimpicii la istorie ai liceului nostru. Se intampla sa preferati un elev mai mult ca altul sau sunteti la fel de atasat de toti?

 B: Stoica: Atasamentul fata de elevi este direct proportional cu pasiunea acestora fata de istorie.

    8. Ce contributie credeti ca au elevii olimpici ai liceului nostru la imaginea generala a institutiei pe care in fapt , o reprezinta?

 B. Stoica : Ar trebui sa aiba o contributie foate mare. Din pacate , presa intretine o imagine deformata a liceului nostru, alimentata ce-i drept si de unii elevi  sau profesori. Liceul Teoretic ” Jean Monnet”  este locul in care s-au format si multi elevi foarte buni , reprezentativi pentru ceea ce se face aici.

     9. V-ati dori sa aveti mai multi paticipanti la Olimpiada de Istorie?

 B. Stoica: Mi-as dori ca intreg lotul Bucurestiului sa fie alcatuit din elevii mei.

    10. Cum ii convingeti pe elevi sa vina la olimpiade si de ce e bine sa o faca?

 B. Stoica : Incerc sa ii conving pe elevi ca nu e bine sa piarda timpul la scoala faa sa invete. Consider ca viitorul e al celor care sunt foarte bine pregatiti macar intr-un domeniu de activitate. Istoria iti deschide perspective spre politica, drept, cultura, jurnalism.

    11. De ce credeti ca majoritatea elevilor care au participat odata la olimpiada, raman constanti si continua sa participe?

 B. Stoica: Este normal, deoarece se creeaza un climat de incredere intre elevi si profesori, apare o curiozitate stiintifica fata de disciplina Istorie si o ambitie personala de a-si imbunatatii vechiul rezultat.

    12. De ce Olimpiada de Istorie si nu cea a unei alte materii?

 B. Stoica: Intotdeauna am incurajat elevii sa participe si la alte olimpiade. Eu sunt profesor de istorie si imi promovez propria materie. Am cel mai mare respect pentru colegii care procedeaza la fel.

    13. Vi se intampla sa tineti legatura cu fostii olimpici ai liceului nostru? Cum le-a influentat lor viitorul participarea la olimpiada?

 B. Stoica: Tin legatura cu toti fostii olimpici ai liceului nostru. Multi dintre ei sunt in strainatate, la universitati de prestigiu, altii sunt la Universitatea Bucuresti.

    14. Ce sperante aveti pentru anul viitor?

 B. Stoica : Sa obtin cel putin un premiu intai pe tara.

  Alexandra Petrescu

DIN INIMĂ PENTRU COPII!

Elevi de la Liceul „Jean Monnet“, dar şi mai mulţi artişti au participat pe 8 iunie la cea de-a treia acţiune „Never be alone“, din cadrul campaniei „Din inimă pentru copii“, organizată în colaborare cu un grup de elevi de la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“.  

Elevii au strâns fonduri pentru Carmen Muşat, o fetiţă în vârstă de 5 ani, care are nevoie de 50.000 de euro pentru o operaţie la coloană, programată la o clinică din Hanovra, Germania. Cazul micuţei este de mai multă vreme în atenţia campaniei „Din inima pentru copii”, derulată de trustul Adevărul.

Pentru a o ajuta pe Carmen, elevii de la „Jean Monnet” au organizat un târg în incinta liceului, apoi au participat la un concert caritabil susţinut de Deep­side Deejays, Vunk, X-plod şi de un grup de fete pregătite de Crina Mardare. Banii adunaţi în urma vânzării biletelor pentru concert vor fi donaţi tot pentru a o ajuta pe Carmen Muşat.

Simpozionul International de Matematica Arhimede

Simpozionul International de Matematica Arhimede a avut loc pe 4 iunie 2011 la Liceul Nichita Stănescu din Bucureşti.

Din liceul nostru au participat elevii Denisa Bogdan si Luca Muşat; ei au prezentat referatul “Probleme de asemănare şi relaţii metrice în triunghi”

Ii felicităm şi le dorim mult succes în continuare!

Salvaţi pădurea!

Pe 4 aprilie 2011 elevii liceului nostru au participat la campania “Salvaţi pădurea!”

PREMIILE SESIUNII 2011

  
Premiile şi menţiunile acordate pot fi vizualizate AICI