Blog

Artiom Radu – elev de excepție al liceului nostru

România și Liceul Teoretic Jean Monnet din București înscriu încă un nume pe lista performanțelor: Artiom Radu – cls. a XII-a A, medalie de argint la Olimpiada Internațională de Geografie de la Beijing.
Felicitări unui elev de excepție și profesorilor care l-au pregatit!

Publicăm interviul acordat ziarului Evenimentul zilei:

Povestește-mi puțin despre experiența la Olimpiada Internaționala. Cum ți s-a părut la Beijing și care sunt diferențele (tip subiecte, organizare concurs, dacă ai interacționat cu ceilalți elevi străini) ale sistemului de educație pe care îl practică alții?

Participarea la olimpiadă internațională de geografie presupune o dublă responsabilitate. Pe de o parte, îmi reprezint  țara, iar  pe de alta, am în spate precedentul altor generații de olimpici internaționali la această materie. Anume acest sentiment al dublei răspunderii a făcut din experiența de la Beijing, în primul rând, una a  efortului și a concentrării. Oricât de frumoase ar fi fost excursiile dintre probele concursului sau oricât de mare ar fi fost Piața Tiananmen (pe care am vizitat-o după proba scrisă), tot mai mare era atenția și gândul legat de probele care urmau și de veștile pe care urma să le ducem acasă.

În ceea ce privește abordarea subiectelor, aceasta s-a dovedit a fi alta decât cea cu care eram obișnuiți de la orele noastre de geografie sau de la însăși olimpiada de acasă. Atât la proba teoretică, cât și la aplicația pe teren, s-a pus accent pe aspectele practice ale geografiei, aspecte despre care, la o adică, ai putea să vorbești și la o discuție amicală. Cum am face din cartierul în care locuim unul sustanebil? De ce recoltarea unui anumit tip de energie regenerabilă e mai fezabilă într-o anumită porțiune a Terrei decât în alta?  De ce o rută maritimă preferă un traseu în detrimentul altuia? Întrebări aparent simple, dar care necesitau abilități de sinteză, de analiză, de cartografiere. Proba de pe teren servește drept model altei diferențe de abordare.  Acolo, participantul (și numai el) este cel care observă, analizează, trage concluzii, vine cu soluții și le transpune pe hartă. La o oră după excursia pe  teren, nu ni s-a dat decât  foaia de examen cu un spațiu gol, o scară și câteva coordonate spațiale. Harta, cu tot ce presupune ea, urma să o facem noi.

Aș crede că aceste două aspecte – abordarea practică (altfel spus, cu o aplicabilitate imediată în realitatea apropiată  tânărului) și accentul pe contribuția individuală și unică a participantului – sunt esențiale . Probabil țări în care, în școală,  există filiere cu specializări în domeniu sau cu patru-cinci ore de geografie pe săptămână, au timpul să dezvolte și aceste aspecte ale studiului geografic.

                Cât te-ai pregătit pentru Olimpiadă? Ai avut un program anume dupa care ai învățat?

Pregătirea propriu-zisă a început după Olimpiada Națională de Geografie (ONG) de la Sibiu din aprilie, unde am trecut de proba de baraj. Luna iulie și prima parte a lunii august au fost cele mai intense. În ceea ce privește programul, tot timpul încerc să-mi stabilesc unul. Divizez un volum mare de informații în părți mai mici și le iau pe rând, zi de zi. Un program îți dă consecvență.

                La ce vei susține Bacul? Ai emoții?

Nu am emoții și  – trebuie să mărturisec – nici nu cred că am să am prea multe. Unii dintre noi au avut sau urmează să aibă provocări mult mai mari decât un examen care, până la urmă, nu e decât o certificare a efortului din patru ani de liceu. Probabil am să aleg logica pentru bacalaureat. E o materie care îți organizeză mintea și mi-ar plăcea să revin la ea, măcar atât cât ar însemna pregătirea pentru Bac

                Liceul tau de proveniență, Jean Monnet, a fost un subiect de presă discutat pe larg. Se poate face și performanță. Povesteșe-mi puțin despre asta.

Aș îndrăzni să spun că, dacă presa ar aborda alte aspecte (decât cele câteva, popularizate aproape ostentativ și cu rea-voință) legate de Liceul Jean Monnet, ar exista o altă impesie generală despre liceu. Performanță s-a făcut tot timpul (cu medaliați cu bronz la naționala de matematică în 2007, cu olimpici internaționali la latină în 2000, cu promovabilitate 100% în 2015), doar că nu se vorbește despre ea. Este un liceu care încurajează performanța, fie ea academică, artistică sau sportivă. Mai mult, este un liceu în care elevii se implică și pot ei înșiși să lanseze proiecte și să le gestioneze (vedeți campaniile de caritate din ultimii ani, proiectul Clubul European din liceu, Festivalul de teatru pentru elevi ajuns la a XVIII-a ediție, Simpozionul Internațional transdisciplinar).

                Cât contează susținerea părinților?

Susținerea părinților este esențială. Oricât de independent  m-aș fi vrut, (dovadă fiind faptul că am hotărât să vin sigur la liceu, la București), părinții mi-au fost alături de fiecare dată, mi-au dat răgazurile de care am avut nevoie și au avut ei înșiși grijă să mai iau și eu câte un răgaz. 

                Cui trebuie să mulțumești pentru reușită?

În primul rând, doamnei profesoare care de trei ani încoace (trei ani de participări și victorii la olimpiada națională) a avut grijă să mențină vie dorința mea de performanță. Or încă de la primul test de geografie dintr-a IX-a, dna Silvia Ghioca m-a încurajat și m-a susținut întru totul. Așa încât acum  nu pot să mă gândesc la liceu fără pregătirile pe care le aveam înainte de olimpiade, la toate materiale pe care le-am lucrat și la atitudinea dumneaei binevoitoare și încurajatoare.  În al doilea rând, sunt recunoscător profesorilor și conducerii liceului.

Iar dacă ar fi să mă refer la ultimile câteva luni, recunoștința mea se îndreată către domnii profesori Mihaela Fiscutean și Dorin Fiscutean de la CN Național, Iași. Ne-au însoțit la Beijing, ne-au devenit prieteni și, mai ales, ne-au ajutat să ne adaptăm cunoștinețele și abilitățile pe care le aveam la exigențele acestei olimpiade și să dobândim altele noi.

                Cum a fost sentimental când ai fost anunțat pe podium?

A fost un moment de bucurie, cu certitudine. Într-o anumită măsură, îmi atinsesem scopul, nu? Totuși nu cred că a fost  și un moment de mulțumire de sine. Într-adevăr, aș fi trist să cred că am fost mulțumit de mine însumi atunci sau că sunt acum. Când podiumul devine un motiv de automulțumire, acesta nu-și mai are rostul.

                Este prima participare într-o olimpiadă?

Într-o olimpiadă internațională, da. Am participat la Olimpiada Națională de Geografie în fiecare clasă de liceu (premiul doi într-a IX-a, premiul întâi într-a X-a, mențiune specială într-a XI-a). Pe lângă geografie, m-am mai calificat la naționala de la română (într-a IX-a și a XI-a), de la istorie (într-a IX-a) și am luat premiul I și la engleză (într-a X-a).

                Care este materia ta preferată?

Îmi plac foarte mult limbile străine. Mă pasionează limba și cultura engleză. Și limbile neolatine îmi plac, mai ales că, studiind latina, pot să identific și să înțeleg legăturile și diferitele evoluții ale limbilor contemporane. Cu permisiunea dvs., aș combina istoria și geografia și aș face o singură materie ca să vă spun că este preferata numărul unu. Mi se par legate indisolubil (chiar și partea de geologie sau climatologie are implicații istorice) și e păcat că de cele mai multe ori sunt tratate în mod separat și anacronic.

                 Ce te motiveaza să fii performant?

Certitudinea că succesul și împlinirea nu se obțin decât prin muncă onestă și asiduă. Certitudinea că, dacă mi-am asumat o responsabilitate (fie că e reprezentarea țării la un concurs internațional sau susținerea unei evaluări standard), e de datoria mea să fac tot ce pot și cât de bine pot ca să o duc până la capăt. Performanța, alt nume pentru focalizarea la extreme asupra un scop e o datorie de conștiință pentru mine.

                Dincolo de performanța propriu-zisă, în ce altfe feluri te-a marcat participarea la olimpiade? Ai vrea să mai adaugi ceva legat de experința ta ?

O mare bucurie a olimpiadei a fost să cunosc oameni care împărtășesc aceleași pasiuni și care mi-au devenit prieteni. Mă gândesc la Omar Hamod și Victor Vescu, medaliați cu aur și respectiv argint la Olimpiada Balcanică de Geografie, mă gândesc la Sabina Calisevici, care a venit cu aur de la Beijing. Și apoi, dacă mă gândesc bine, tot lotul Bucureștiului la Olimpiada Națională de Geografie e un mare grup de prieteni. Comunicăm des, ne revedem des și ne place să petrecem timpul împeună. Chiar în zilele următoare o parte dintre noi urmează să mergem la munte. Să vedeți cum facem trasee și aplicații practice și acolo….  

 

 

Premii la Concursul Național InfoEducație

Premii  la Concursul National InfoEducatie
Premiul I   -  Sas Luca la sect. Utilitar
Mentiuni   – Daineanu Flaviu – la Utilitar
                      – Serban Mihnea – la Media
Adica din 2 premii I si 3 mentiuni ale Bucurestiului, Jean Monnet a luat mai mult de jumatate.
Prof. Rozalia Ionescu

Competiția Națională Școala Europeană

Liceul Teoretic Jean Monnet a câștigat pentru a doua oară Competiția Națională Școala Europeană.

Powered by emaze

Anunţ angajari

  • Liceul Teoretic Jean Monnet, cu sediul in Str. Jean Monnet,nr 2, organizează concurs pentru ocuparea  unui post de secretar.

Condiţiile generale de inscriere şi participare la concurs

  • Liceul Teoretic Jean Monnet, cu sediul in Str. Jean Monnet,nr 2, organizează concurs pentru ocuparea a 3  posturi vacante de personal nedidactic -ingrijitor.

Condiţiile generale de inscriere şi participare la concurs

Concursul “Sanitarii Pricepuți”

IMG_6378

 

  • Pe data de 27.05.2016, echipajul alcatuit din: Daria Gheorghe, Roiu Bianca, Raducu Andrei, Stan Ramona, Podolan Ivona si Neagu Lavinia, a participat la concursul “Sanitarii Priceputi” organizat de Crucea Rosie, filiala sectorului 1.
  • Acestia au primit premiul 2.

CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAȚIE ‘’BISERICA ȘI ȘCOALA DIN SUFLETUL MEU’’

concurs

CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAȚIE ‘’BISERICA ȘI ȘCOALA DIN SUFLETUL MEU’’ ORGANIZAT DE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE (TEMEI NR. 8319/03.11.2015) IN PARTENERIAT CU M.E.N.C., IN PERIOADA 15.12.2015 – 21.05.2016

  

PREMIUL II: ELEVII LICEULUI TEORETIC ‘’JEAN MONNET’’

COORDONATORI: PROF. PTR. INV. PRIMAR, VIDU ALEXANDRA SI PROF. TALABA ANA

ELEVI DIN CLASELE A II-A C SI A IX-A E: DINU RAISA, COJOCARU VLAD, STEFANESCU ANDREI, GAVRILA MAYA, POENARU TEODORA, MARIN CAROLINA, CIUCIU EDUARD, KARATAS EBRU, POPA TEODORA, SPIRIDON ANA-MARIA, SPIRIDON BIANCA, ENE ANA-MARIA, DIACONU ALEXANDRU, PETRESCU PATRICIA

concurs

PREMIEREA ELEVILOR A AVUT LOC DUMINICA 22.05.2016, LA BISERICA ‘’NASTEREA MAICII DOMNULUI’’, CALEA DOROBANTILOR, BUCURESTI, SECTORUL 1.

Mathematiques sans Frontieres – Juniors 2016

Au participat clasele : 5A, 6A,B, C, 7A, B, 8A. B.

CLASELE a V-a A și a VIII-a A  au obținut Premiul Special

European Village “Jean Monnet”

EU 0

Elevii au transformat Liceul “Jean Monnet” într-o variantă în miniatură a Uniunii Europene

Liceul “Jean Monnet” a devenit, vineri, un sat european, elevii din fiecare sală de clasă prezentând obiceiurile, vestimentația tradițională și gastronomia specifice fiecărui stat membru, în cadrul acțiunii “European Village Jean Monnet”, parte a proiectului “Promotori pentru democrația europeană”, organizat de liceu în parteneriat cu Biroul de Informare al Parlamentului European din România.

 În eveniment au fost implicați și reprezentanți ai ambasadelor și ai institutelor culturale din Portugalia, Polonia, Cehia, Spania, Marea Britanie, Italia, care au organizat dezbateri și ateliere.

La etajul al doilea al clădirii, elevii a două clase, a IX-a și a X-a, fiecare purtând pe cap cununițe aurite, reprezentând frunze de laur, oferă curioșilor informații despre Grecia și Cipru, dar îi invită și să guste din tzatziki și din loukoumades (gogoșele grecești cu miere și scorțișoară). Toate au fost preparate în cursul dimineții împreună cu un reprezentant al Ambasadei Greciei la București. Șefele celor două clase, Manuela Vișan și Bedregiug Alexandra, spun că “totul a fost muncă de echipă” și că “au fost ca două piese de puzzle care s-au potrivit la fix”, organizându-i pe colegii lor, astfel încât fiecare să aducă materiale informative și poze despre istoria Olimpiadei, mitologia greacă, obiceiurile și cultura celor două țări. Popa Teodora, elevă a Liceului “Jean Monnet”, care face parte din ansamblul de dansuri grecești Asteria, a reușit să îi pregătească pe colegii ei, în vederea prezentării unor dansuri insulare și pontice.

La standul Italiei, unde mulți s-au oprit pentru a gusta din tiramisu, a fost prezentată o machetă cu Turnul din Pisa, dar și curiozități, informații despre drapel, cele mai importante orașe, proverbe și obiceiuri.

Diana Răducanu, director adjunct al liceului, declară că în proiectul “European Village Jean Monnet” s-au implicat chiar și elevii care de obicei au o atitudine mai pasivă, iar copiii de la clasele pregătitoare, care au avut sarcina de a reprezenta România, s-au dovedit a fi “spectaculoși”. Ea a menționat că din programul zilei fac parte mai multe concursuri, o conferință despre Uniunea Europeană, dar și un spectacol, în cadrul căruia vor fi prezentate tradiții culturale ale statelor membre.

“S-au mobilizat peste așteptările noastre. Știam că pot, dar nu știam că le va plăcea atât de mult ideea. (…) Liceul “Jean Monnet” are această legătură cu unul dintre părinții Uniunii Europene, fapt pentru care în fiecare an, în intervalul 9-13 mai, în concordanță cu Ziua Europei, are loc câte o activitate, câte un proiect. Anul acesta, cei care au gândit ca lucrurile să se întâmple așa au fost elevii din Clubul European. Ei au venit cu această idee, care a prins contur și amploare de la o zi la alta”, a mai declarat ea.

Artiom Radu, elev în clasa XI-a, coordonator al elevilor din Clubul European, spune că mobilizarea fiecărei clase a reprezentat o “surpriză extraordinară”, dar și o dovadă că “un astfel de proiect prinde și merită să meargă mai departe”. El mărturisește că activitatea clubului, care reunește 40 de membri, a întâmpinat la început “reticență, o ușoară neîncredere și suspiciune”, dar că elevii au reușit să demonstreze seriozitate și o bună organizare.

“A fost un efort extraordinar depus din toate direcțiile. Mai ales având în vedere că e o activitate aflată la prima ediție. În comparație cu alte licee — mă gândesc la Colegiul “Eminescu” sau Colegiul “Lazăr” — care mai au astfel de proiecte cu ocazia Zilei Europei, în Liceul Teoretic “Jean Monnet” un astfel de proiect se face pentru prima oară. Or, interesul manifestat ne dovedește că un astfel de proiect are succes, iar la anul îl vom putea implementa și mai bine, având în minte precedentul din acest an”, a spus el.

AGERPRES/(A — autor: Irinela Vișan, editor: Florin Marin, editor online: Irina Giurgiu)

 

 

LUMEA MUZICALA A RAISEI

‘’Ca sa poti povesti sau canta copiilor, trebuie sa-i iubesti, sa cauti sa pricepi firea si lumea aparte in care traiesc, sa stii sa cobori pana la nivelul personalitatii lor. Trebuie sa iei parte impreuna cu dansii la toate manifestarile sufletesti; intr-un cuvant, ramanand om mare, sa fii cat se poate de aproape de copil’’

George Cosbuc

            Raisa Dinu este un copil de numai 8 ani, care invata, canta, danseaza, se joaca, rade, se plimba si se emotioneaza ca orice copil de varsta ei.

Copilaria Raisei este insa creionata de dragostea-i fara margini pentru muzica si pentru scena.

Inzestrata fiind cu aptitudini muzicale deosebite, aptitudini ce sunt reprezentate de simt melodic, ritmic si armonic, Raisa paseste in lumea miraculoasa a muzicii de la o varsta frageda, de numai 3 ani si jumatate. Ea isi continua interesul si dorinta de integrare in registrul evenimentelor muzicale, printr-o activitate sistematica si de durata. Drept dovada o reprezinta concursurile municipale, nationale si internationale, unde Raisa a obtinut numeroase premii.

In urma cu doua – trei luni, Raisa si-a propus sa reprezinte Romania la Festivalul SAN REMO JUNIOR, aflat la a VII-a editie.

Pe data de 4 mai, 2016, pe scena Teatrului Ariston din San Remo, Ariana Raisa Dinu, fetita de numai 8 ani, a fascinat publicul iubitor de muzica prin talentul si prezenta ei scenica.

Interpretand piesa de success a celebrei Celine Dion – ‘’I surrender’’, Raisa a dat dovada de sensibilitate, de intuitie muzicala si de o buna tehnica vocala, redand astfel prin diversitatea sonoritatilor specificul vibrant al piesei.

Si visul i s-a implinit. A obtinut TROFEUL SAN REMO JUNIOR la categoria 6-9 ani.

S-a intors acasa, in Romania, purtand in mainile-i fragile marele trofeu.

Felicitari, Raisa!

Raisa

 

 

Si pentru ca lumea redevine mai noua, mai proaspata si mai frumoasa cu fiecare copil talentat care intra in viata noastra, ramai aici, Raisa, in bratele noastre incarcate de iubire, aplauze si caldura.

Ai castigat, continua!

Prof. ptr. inv. Primar, Liceul Teoretic ‘’Jean Monnet’’,

ALEXANDRA VIDU

EUROPEAN VILLAGE JEAN MONNET

Actiunea European Village se va derula pe parcursul intregii zile, in intervalul orar   9.00-17.00, iar concertul va incepe la ora 15,30.