EDI ANTON -Europene Turisme

ea4

In 2015, la finalul clasei a 8 a in liceul Jean Monnet, Eduard Anton avea castigate primele 3 etape in Campionatul National de Turisme, astfel ca in iunie cand a implinit 15 ani deja conducea in clasamentul general, urmat de Bianca Anton, sora sa din clasa a 10 a, tot de la liceul Jean Monnet.

Eduard a stabilit in 2015 un nou record in automobilismul Romanesc, fiind la 15 ani cel mai tanar campion national la viteza pe circuit.

Anul acesta, Bianca Anton eleva in clasa a 12 a, dupa 4 etape castigate, cu un punctaj de neegalat de urmatorul clasat, este deja campioana in Campionatul International in Campionatul de Turisme la 2 categorii.

2016: Eduard este in continuare elev al liceului Jean Monnet in clasa a 10 a

Anul acesta Edi a stabilit un nou record pentru automobilismul autohton, prin urcarea pe podium la o competitie Europeana auto GT4 series de catre un echipaj romanesc, si mai ales in finala Europeana unde competitia a fost deosebit de dura. De altfel in aceasta etapa s-au decis actualii campioni europeni, iar echipajul nostru a avut un rol hotarator.

Masinile in GT4 series sunt foarte puternice, intre 350-450 cai putere, egalate prin controlul softului de tractiune de catre organizatori prin controlul raportului cai putere/greutate si cu valori intre 120-160.000 euro per masina. Anvelopele si benzina sunt impuse si controlate de organizatori.

Zandvoort, Olanda este un circuit auto dificil cu glisiere la 1 metru de pista, cu diferente de nivel, in care pe varful unei culmi atingi viteze de peste 240 km/h si apoi trebuie sa franezi imediat pe un viraj de coborare pe dreapta; este un circuit situat la malul marii situat intre dune de nisip. In 7-9 octombrie 2016, în cadrul finalei Europene auto GT4series, Sin-ul R1 GT4 înscris de Sofia Car Motorsport  a fost pilotat de doi piloți români, Eduard Anton si Sergiu Nicolae.

Vinerea de la Zandvoort a programat o singură ședință de antrenamente, cu o durată de 60 de minute. Eduard Anton a ieșit primul pe circuit și a parcurs trei tururi de acomodare, după care a trecut rapid pe la boxe și a revenit pe pista aglomerată, unde 27 de mașini încercau să-și facă loc pentru a nu fi incomodate de rivali. Eduard a coborât de mai multe ori sub bariera de 1’:52, iar în bucla a 12-a a stabilit un excelent 1:’50:3, cu care se plasa pe locul secund la clasa Am și pe 7 la general. La vârf se rula în 1’:48:0, timp realizat de BMW-ul Ekris Motorsport #9 de clasă Pro.

Sambata 08.10.2016 calificari

Sin-ul cu numărul 11  a fost condus de Edi care l-a ghidat, mai întâi, precaut către un 1:49 care l-a pus pe poziția a cincea la categoria Am. Odată bifată această țintă, fostul campion al clasei Lupo a început să împingă din ce în ce mai tare, încercând să se apropie cât mai mult de limitele Sin-ului care acum mergea perfect. Rezultatul s-a văzut destul de repede: Sin-ul a urcat pe prima poziție a categoriei Am, respectiv locul patru la general, după ce Edi a reușit un excelent 1:47:985 care nu a mai fost îmbunătățit în ultimele cinci minute ale sesiunii de nimeni, – nici chiar de pilotul nostru care a derapat în turul următor în virajul trei în încercarea de a merge chiar mai tare. Cum cel mai apropiat adversar, Damien Dupont, a fost cu peste o jumătate de secundă mai lent, pole position-ul este cu atât mai impresionant.

Astfel, în urma calificărilor, Edi si Sergiu vor porni din pole-ul clasei lor în ambele curse, rezultat fără precedent în istoricul participărilor românești în competițiile europene de circuit.

 Duminica 9.10.2016

Finalele la ora 10 si ora 15

Prima cursă a finalei GT4 European Series de la Zandvoort i-a trecut pe cei doi compatrioți ai noștri prin toate stările: de la startul agitat, o pană lentă și un contact care ar fi putut încheia prematur evoluția lor, până la o șarjă ofensivă de excepție a lui Eduard în ultimele 20 de minute, fiecare tur parcurs aducand cel puțin câte o depășire, aducând un podium pe locul secund la clasa AM și intrarea in top la general.

O piesă metalică de dimensiuni apreciabile a fost ulterior recuperată din pneul dreapta față, însă dramatismul evoluției Sin-ului #11 nu s-a rezumat la asta: chiar înaintea opririi la boxe, Sergiu a fost trimis în decor de un rival de la Pro, apoi a evitat in extremis un contact în virajul Tarzan, prin care doi adversari de la Am s-au eliminat reciproc. Furios după șirul de ghinioane ce îl aruncase departe, Nicolae a predat mașina în momentul în care s-a anunțat a doua neutralizare. Echipa a putut remedia avaria de caroserie de pe stânga spate, unde o piesa luase foc, si s-a peticit in graba, pierzand timp pretios cu reparatiile, iar Eduard Anton a revenit pe 18 la general și pe 6 la clasă.

Ofensiva tânărului de 16 ani a fost absolut remarcabilă: imediat după restart a taxat-o pe Lisette Braams, apoi a plecat în urmărirea localnicului Tristan Boorma, care impresionase în antrenamente și calificări pe o pistă pe care avea mii de kilometri la activ. Olandezul s-a înclinat în fața lui Anton, care l-a atacat ferm pe interiorul primului viraj. De altfel, acesta a fost locul predilect de depășire pentru mașina bulgară, Rosen Daskalov fiind autorul unui setup care privilegia viteza de top pe liniile drepte. Astfel, Edi Anton a ajuns pe podiumul clasei și, cireașa de pe tort, nu s-a oprit aici: a mai taxat pe final de manșă încă doi rivali de la Pro, intrând în top la general, dupa depasirea a 9 masini in cele 7 ture ramase. Inca 2 ture si ar fi mai depasit 3-4 adversari grupati in fata.

Daca nu s-ar fi pierdut timp cu reparatia masini si schimbul de roata cu siguranta locul 1 era perfect tangibil.

Motorsportul românesc este în sărbătoare la Zandvoort, unde Eduard Anton si Sergiu  Nicolae au terminat ultima cursă a sezonului din Euro GT4 Series tot pe podium, cu o treaptă mai sus față de prima alergare. La doar 16 ani, Edi dovedește cât de mult poți progresa dacă începi automobilismul de circuit de la 12 ani.

Startul în cursa secundă a etapei olandeze l-a avut pe Edi pe a doua linie a grilei de start însă acesta a fost percutat la prima trecere prin Tarzan de Aston-ul #62 astfel că, după doar câteva viraje se afla abia al 11-la la general, respectiv pe poziția a treia la categoria Am, cu direcția strâmbă.

La câteva momente după afișarea luminilor verzi două Porsche Cayman, cel cu numărul 40 Brookspeed Racing și cel cu numărul 22 Allied Racing, s-au lovit reciproc foarte puternic, terminându-și cursa imediat pe marginea pistei. Steagul galben a fost afișat înainte de terminarea primei bucle, acesta fiind apoi înlocuit cu cel roșu. Asta a însemnat că toate mașinile s-au îndreptat, în urma safety car-ului, către linia boxelor unde au zăbovit până ce linia de start/sosire a fost curățată de toate bucățile aruncate după impactul celor două Porsche.

După restart, pe ceas mai erau doar 45 de minute iar Edi Anton era pus pe fapte mari în încercarea de a se lupta pentru victoria la Am, cu o mașină restilizată grație bandei adezive pe dreapta-față. Românul a trecut mai întâi de Fascicolo, mașina sa cu numărul 35 fiind pe poziția a 10-a la general. A urmat apoi, după câteva minute, depășirea pentru poziția a noua, ceea ce a poziționat Sin-ul chiar în urma BMW-ului #10 pilotat de Boorsma care se afla pe locul doi la Am, a incercat o depasire pe capatul liniei drepte cu o superfranare tarzie care a entuziasmat publicul, insa experienta lui Boorsma a facut ca duelul sa continue.

Romanul a incheiat pe locul 2 la AM, desi daca nu ar fi fost lovit in roata dreapta in primul viraj de dreapta, altfel s-ar fi putut finaliza cursa.

Tinand cont de lupta foarte dura si de agresivitatea fara precedenta a echipajelor, faptul ca a putut finaliza cele 2 curse si inca pe podium reprezinta o mare victorie!

Totdeauna finalele sunt foarte disputate, iar pilotii duc la extrem lupta pentru fiecare pozitie, exemplu este cand Edi, pe linia dreapta, a inceput depasirea Porshe-lui condus de actualul campion european, a fost inghesuit la parapetul de beton si apoi i s-a fanat brusc in fata intr-o zona care nu necesita franare.

Finala a fost destul de dificila pentru Edi pentru ca circuitul a fost nou pentru pilot si aici a avut primul contact cu acest tip de masina foarte puternica si complexa cu tractiune spate si cutie de viteze secventiala. Circa 45 minute a durat doar sa i se prezinte comenzile si butoanele masinii si apoi imediat a iesit la pilotaj, urmat de o detaliata analiza telemetrica.

Competitia GT4series este deschisa numai pilotilor cu experinta, tocmai pentru a nu pune in pericol siguranta personala si a celorlalti participanti.

Pentru a putea participa la acesta finala europeana, datorita varstei de 16 ani, organizatorii au cerut si au analizat mai intai plamaresul sportiv si experienta lui Eduard si abia apoi au cerut derogare speciala de la forurile de specialitate pentru a-l putea inscrie in aceasta competitie. Organizatorii, la finalul competitiei au apreciat evolutia pilotului autohton ca fiind foarte promitatoare.

No comments yet

Comments are closed